Zadali jste špatně Vaše přihlašovací údaje! OK Nová registrace Zapomněl/a jste heslo?
SKÚTRY, MOTORKY
ČTYŘKOLKY
NÁHRADNÍ DÍLY
TUNING
OBLEČENÍ A
DOPLŇKY

Koupit levný nebo připlatit za kvalitu?

Koupit levný nebo připlatit za kvalitu?

Byl to velmi dlouhý běh, který neměl žádný reálný cíl ... závodníci skomírali na trati a cíl byl v nedohlednu ...
Většina zákazníků při pořizování skútru hledá levný stroj, spíše ten nejlevnější nebo největší a nejlevnější, jak už napovídají hledané fráze dle klíčových slov na webech a počítají s tím, že když pořídí levný stroj nebo téměř nejlevnější, že bude vlastně i provoz takovéhoto stroje velmi levný nebo naopak po dobu záruky zcela zdarma. Opak je ale pravdou a já Vám dnes nastíním PROČ ... PROČ NÉ ... PROČ NEVYHAZOVAT PENÍZE.

Šetřit a připlatit si ... nebo raději koupit první levný skútr?

Vraťme se zpět o 1 rok a pár měsíců. V této době jsme se rozhodli odstranit z nabídky ty zcela nejlevnější skútry z důvodu toho, že většina zákazníků měla představu o tom, že skútr budou používat k jízdě do práce každý den, nebudou muset nic dotahovat, nastavovat a upravovat a servisní prohlídky ignorovat. Ale to nešlo. Buď se zákazník dostal do fáze, že skútr v sezóně musel odstavit z důvodu reklamace nebo v případě, že skútr užíval každý den a jezdil mnoho kilometrů měsíčně, musel se pravidelně dostavovat na servisní prohlídku. Skútry prostě vyžadovaly častý servis a ten nebyl pokryt v záruce a musel si jej zákazník hradit sám a tak to funguje i nadále u všech značek. Jenže to důležité je, jak funguje a proč se takovým skútrům v dnešní době vyhnout, tedy pokud nejste zrovna technicky zdatný člověk a nemáte v oblibě pořídit si levný stroj a celý jej do detailu rozložit a poskládat znovu. Pořízením levného neznačkového stroje se začínáte zavazovat pravidelným splátkám. Zatím netušíte, jak vysoké splátky budou a jak často v měsíci či roku. Jedno je jisté... splátky budou mnohonásobně častěji jak u značkového skútru. A pamatujte na to, že značkový skútr není ten co Vám běhá v každé reklamě na internetu nebo Vám jej doporučí kamarád, že jej má taky a moc na něm nejezdí, ale spokojen je hodně. Za značkový skútr s velkým S musíme brát jen ty značky mezinárodně uznávané jako je Aprilia, Derbi, Gilera, Honda, Kymco, Malaguti, MBK, Peugeot, Piaggio, Suzuki, Sym, Vespa, BMW, Kawasaki, Rieju, ...

Téměř většina těchto značkových skútrů je vyrobena pro standardní uživatele (spotřebitele), nikoliv pro servisní techniky a je to stejné jako s automobily, důležité pro Vás je nasednout a jezdit. Proto se tyto stroje dají pořídit s výhledem na několik roků, oproti levným skútrům, které jsou spíše sezónní záležitost. Většinou se buď zákazníkovi omrzí, nemá na něj nervy, odstoupí od kupní smlouvy nebo v lepším případě překoná vše a pustí se sám do oprav a úprav uvést stroj do spolehlivého stavu, což se pouští na nekonečný běh bez viditelného cíle. Tuším, že teď majitelé těchto levných skútrů co je již mají pořízené, zuří nad článkem a nachází si právě své odpůrce nebo naopak jsou ve stádiu, kdy stále opravují a neřeší to. Důležité si je ale nejen uvědomit, kolik nás stojí skútr nyní, ale kolik nás bude stát ... Hodnotu nelze vyčíslit, ale ve většině případů překročí pořizovací hodnotu nového značkového skútru. Třeba si teď právě říkáte, že můj značkový skútr se také pořád opravuje, ale buď to bude tím, že skútr byl koupen z druhé ruky a nebo má prostě už najeto moc km, ke kterým už opravy opravdu patří.

V loňském roce jsme dle naších interních statistik prodeje a spokojenosti zákazníků zúžili nabídku skútrů jen na ty, u kterých jsme si jistí, že zákazníkům budou dělat JEN RADOST a o to tu přeci jde, abychom byli spokojeni. Zákazník spokojeně jezdil a prodejce nemusel poslouchat stížnosti nespokojených klientů a sepisovat jednu reklamaci za druhou.

Co by Vás mělo před koupí skútru zajímat? (nový stroj)

1. Zda opravdu kupuji značkový a kvalitní stroj, který mi bude sloužit mnoho let ...
2. Jak často musí takový stroj na servisní prohlídku ... Stačí nahlédnout do servisní knihy a pokud uvidíte servis po každých 500km / 1000km nebo ujetých 2000km vypovídá to už o tom, že budete utrácet své penízky často za servisní prohlídky, které nevyžaduje jen samotná servisní kniha, ale také samotný skútr. Nejoptimálnější je, když stroj má servisní interval v rozmezí 2500km - 5000km, což je u většiny uživatelů běžný roční nájezd km. Každý stroj vyžaduje servisní prohlídku optimálně jednou ročně.
3. Zda daná značka má oficiální zastoupení v ČR, abychom nemuseli složitou cestou dohledávat náhradní díly v případě opravy. Důležité především v případě poničení kapotáže atd.., kde je téměř nutností originální náhradní díl.
4. Kupujte jen tam, kde jste si jistí tím, že danou značku skútru neprodává jen jediný dealer v ČR. Chcete koupit skútr u svého místního dealera, ale nejste si jistí dealerskou sítí dané značky? Pak Vám nezbyde nic jiného, jak zavolat a zjistit, zda Vám skútr v případě poruchy opraví i v jiném servise. Pokud Vám řeknou, ať si závadu odstraníte tam, kde jste si stroj koupili, víte už nyní, že touto cestou výběru nemůžete jít. Co kdyby jste se vydali na skútru na výlet a on se mi zrovna pokazil na druhé straně ČR?
5. Skútr musíte dostat v naprostém pořádku, bez závad a zcela funkční. V případě dopravy k Vám domů se ujistěte, že Vám stroj nedodají nezpojízdněný a neposkládaný. Nejenže budete mít problém s tím, skútr vybalit, ale také celkově připravit a v případě poškození Vás okamžitě odkáží na přepravce. V takovém případě je potřeba fotit a fotit pro dostatečné množství důkazů, nebo se raději tomuto řešení zcela vyhnout. Seriozní firmy Vám skútr dovezou vlastním závozem ať zdarma či za příplatek, ale vždy tuto možnost preferujte, vyhnete se tak problémům a stroj si na místě předání překontrolujete.

Výdaje pod kontrolou?

Pojďme si porovnat náklady na provoz skútru levného a o pár tisíc korun dražšího ... Jako příklad si vezmeme čínský skútr (NONAME) s pravidelným servisním intervalem 1000km a jako druhý zvolme např. Aprilia SR Motard 125ccm za přijatelnou cenu 56900kč. U skútru NONAME je velmi pravděpodobné, že řemen variátoru budeme měnit po 5000km pokud ne dříve. U značkového skútru pak ve většině případů po 10000km. Ceny servisních prohlídek jsou orientační a mohou se lišit dle servisního místa.


NONAME (servis po 1000km):

1. servis 500km 1000Kč
2. servis 1500km 1000Kč
3. servis 2500km 1000kč
4. servis 3500km 1000Kč
5. servis 5000km 2000Kč
6. servis 6000km 1000Kč
7. servis 7000km 1000Kč
8. servis 8000km 1000Kč
9. servis 9000km 1000Kč
10.servis 10000km 3000Kč
11.servis 11000km 1000Kč +
12.servis 12000km 1000Kč +
13.servis 13000km 1000Kč +
14.servis 14000km 1000Kč +
15.servis 15000km 3000Kč +
16.servis 16000km 1000Kč +
17.servis 17000km 1000Kč +
18.servis 18000km 1000Kč +
19.servis 19000km 1000Kč +
20.servis 20000km 3000Kč +

Jednalo se o skútr v cenové relaci kolem 30.000Kč a servisním intervalem 1000km a celkovým nájezdem 20000km (20000km najede jen málokterý NONAME skútr!!). Celkové náklady na stroj včetně servisu cca 57.000Kč.

NONAME (servis po 2500km):

1. servis 500km 1000Kč
2. servis 2500km 2000Kč
3. servis 5000km 3000Kč
4. servis 7500km 2000Kč
5. servis 10000km 3000Kč
6. servis 12500km 2000Kč +
7. servis 15000km 3000Kč +
8. servis 17500km 2000Kč +
9. servis 20000km 3000Kč +

Jednalo se o skútr v cenové relaci kolem 30.000Kč a servisním intervalem 2500km a celkovým nájezdem 20000km (20000km najede jen málokterý NONAME skútr!!). Celkové náklady na stroj včetně servisu cca 51.000Kč

Kvalitní značkový skútr (servis 5000km)

1. servis 1000km 2000Kč
2. servis 5000km/1 rok 2000Kč
3. servis 10000km 3000Kč
4. servis 15000km/1 rok 2000Kč +
5. servis 20000km 3000Kč +

Jednalo se o skútr v cenové relaci kolem 57.000Kč a servisním intervalem 5000km a celkovým nájezdem 20000km. Celkové náklady na stroj včetně servisu cca 69.000Kč


Teď se stačí pouze podívat na celkové náklady na stroj, kde nejdražší stroj v hodnotě 57.000Kč Vás vyjde na 69.000Kč při nájezdu 20000km, stroj NONAME se servisním intervalem 1000km na 57.000Kč, což je téměř stejná cena a stroj NONAME se servisním intervalem 2500Km na 51.000kč. Vidíte tam teď tak velký rozdíl, jak tomu bylo předtím? Než jste se na skútr dívali při výběru? Já osobně ano, ale ne tak velký finanční, jako ten, že skútr NONAME bude téměř po smrti, vše v něm bude chrastit, plasty rozpraskané a značkový skútr při slušném zacházení pěkně zajetý :) Má stále smysl vybírat mezi levnými skútry? Nebo si raději připlatit a koupit skútr třeba na splátky ale značkový a kvalitní? Vždyť samotné splátky nemusí být ani tak vysoké, jak samotný servis levného stroje.

 

Skútr na splátky za 56990Kč



25. 01. 2016