Zadali jste špatně Vaše přihlašovací údaje! OK Nová registrace Zapomněl/a jste heslo?
SKÚTRY, MOTORKY
ČTYŘKOLKY
NÁHRADNÍ DÍLY
TUNING
OBLEČENÍ A
DOPLŇKY

4.9.2010 - Na skútrech do ALP

                Na skútrech do Alp

Vyjížďku jsem plánoval měsíc dopředu kvůli práci a jen tiše jsem doufal, že nám bude přát   krásné počasí. Vyjeli jsme tři skútry: Malaguti Madison3 125ccm, Malaguti Madison3 250ccm a Malaguti Spidermax RS 500ccm.

1. den 29.8.2010, najeto 554 km Vyjeli jsme v 7 hod. ráno z Olomouce. Jeli jsme přes Brno a Znojmo do Rakouska. Počasí nám zatím přálo, ale jak se začaly zvedat pahorky Alp, tak jsme se dešti nevyhli. Teplota se pohybovala kolem 10-17°C. Směr jsme měli zvolený na Groglockner přes Mariazell krásnou krajinou plnou zatáček. Samozřejmě jsme i párkrát zajeli díky zmatkující navigaci, ale to by nebylo ono, kdybychom dojeli bez zádrhelů. V 17 hod. jsme dorazili do dědinky pod Groglockner, kde jsme si našli ubytování v kempu za přijatelný peníz.

2. den 30.8.2010, najeto 305 km Celou noc nám pršelo. Přestalo kolem 7. hod, kdy jsme vstávali. Bohužel jsme zjistili, že jedna bota zůstala trošku povystrčená ze stanu, takže jsme z ní vylili vodu. Když jsme se podívali na vrcholky hor, které ještě večer byly zelené, viděli jsme samý sníh. Po chvíli, až jsme osušili skútry, začalo znovu pršet, tak jsme vlezli zpátky do stanu a spali dál. Přestalo až kolem 10. hod a na vrcholkách hor přibyl další sníh. Sbalili jsme si všechny věci a vyrazili na Groglockner. Tam nás čekalo první zklamání. Díky sněhové nadílce tam motorky vůbec nepouštěli. Rozhodli jsme se tedy zvolit trasu přes Krimmelské vodopády placeným úsekem za 4 eura pro motorky směrem do Itálie. V Itálii jsme jeli kolem zasněžených hor, kde se teplota pohybovala kolem 8°C a ve výšce 2100m. n. m. začal poletovat i sníh. Večer jsme dojeli do kempu u Švýcarských hranic a postavili stan.

 

3. den 31.8.2010, najeto 403 km Přes noc na vrcholkách hor nasněžil další sníh, což nás moc nepotěšilo. Jídlo jsme měli už všechno snězené, tak jsme si řekli, že nakoupíme ve Švýcarsku, protože jsme měli hodně švýcarských franků. To byla ale chyba. Jeli jsme 90km přes 3 hodiny krásnými zatáčkami, které se točily až do výšky 2760m. n. m. a teplota byla -3°C. Kde nebylo posoleno, ležel samý sníh. Vše jsme nafotili a vydali se dolů. Po pár kilometrech se silnice rozdvojila. Vydali jsme se směrem na Švýcarsko. Přejeli jsme hranice a kochali se krásnou krajinou. Po chvíli ale skončila silnice a byla tam asi 5km jen šotolina. Sjeli jsme do městečka a naplánovali cestu do Reiden, kde jsme měli zařízené ubytování. Ale nějak nám zamrzla navigace a z původních 290km se nám přepočítala na 190km, což se nám líbilo. Bohužel se přepočítala špatně a my jsme jeli 50km opačným směrem. Dali jsme přepočítat trasu, ale vedlo nás to na vlakový trajekt, což se nám taky nelíbilo. Nakonec jsme našli jiný průjezd, kde jsme se dostali krásnými zatáčkami do teploty 1°C a kolem jsme neviděli nic jiného než bílo. Bylo tam asi 20cm sněhu a začalo tak sněžit, že jsme měli sněhové vločky i v přilbách. Potom jsme sjeli dolů do tepla, ale čekala nás tam dědina za dědinou, takže jsme museli jet pořád 50. Mimo obec je 80, takže cesta vůbec neubývala. Do Reiden jsme přijeli po 9. hod. a do půlnoci jsme se rozmrazovali.

                

               

4. den 1.9.2010, najeto 543km Vstali jsme až po obědě a rozhodli se, že pojedeme na okružní jízdu do Francie. Jakmile jsme měli najeto 170km a byli ve Francii, chtěli jsme ještě jet na Ženevské jezero. Vyrazili jsme a samozřejmě začal docházet benzín a benzínky byly všechny kolem jenom na kreditky. Normální pumpu jsme našli až po 30km, naštěstí jsme ve skútrech měli dostatek benzínu, takže jsme nemuseli tlačit . Když jsme sjížděli na Ženevu, otevřely se nám krásné hory. Viditelnost byla tak dobrá, že jsme viděli i nejvyšší horu Evropy Mt. Blanc nad Ženevským jezerem. Když jsme dojeli do Ženevy, čekaly nás ucpané silnice a samá červená na semaforu. Zde jsme byli kolem 9. hod. Odtud jsme pokračovali kolem jezera zpět do Reiden, který byl 240km daleko. Když jsme byli v půlce jezera, začalo se stmívat. Viděli jsme zapadat slunce a později jen krásně osvětlená města, která se odrážela na hladině jezera. Do Reiden jsme dorazili až v 1 hod. a ubytovali jsme se.

               

5. den 2.9.2010, najeto 320km Většina už jízdu na skútru vzdala. Buď bolely záda nebo prdel. Po 12. hod. jsme vyjeli na 3 krásné passau po švýcarských vrcholkách hor. Tyto úseky bývají v zimě zavřené. 1. byla vyhlídková trasa, která nás vedla silničkou úzkou pro jedno auto. Potom na Suston pass do výšky 2224 m.n.m., kde tekly nádherné vodopády přes tunely. Zde jsme si postavili i sněhuláka. Potom jsme pokračovali na Furke pass a Grimase pass, kde jezdil parní vlak zubatka, který se proháněl podél cesty. Jsou tu dvě obrovská jezera, která slouží jako vodní elektrárny. Když jsme je přejížděli, působily na nás zvláštním dojmem. Jakmile jsme dojeli pod ně a koukali na hráz vysokou cca 50m mezi skálami byl to divný pocit. Hlavně když je vidět, že ze skal pod hrází prosakovala voda a silnice pod ní byla celá mokrá. Potom jsme už jen přejížděli kopce směrem dolů, kde se pásly ovečky. Udělali jsme foto, jak je krmíme a pokračovali zpátky do Reiden, kde jsme přijeli asi v 8 hod.

                          

               

                 

6. den 3.9.2010, najeto 1043km Z Reiden jsme vyjížděli v 7 hodin ráno. Jeli jsme přes Švýcarsko směrem na Německo. V Německu jsme původně chtěli jet mimo dálnice a vyjet u Českých Budějovic, ale jak jsme uvízli v kolonách ve městech, jeli jsme po dálnici na Rozvadov. Když jsme byli u Mnichova, na letišti přistávalo jedno letadlo za druhým. Všichni sledovali letadla a ne silnici a jeden kamión naboural ze zadu BMW. V Rozvadově jsme byli ve 4 hodiny a jeli jsme přes Prahu a Hradec Králové domů. Dorazili jsme o půl deváté večer.

 

                                                                                                        Všechny foto ZDE !


DomůDomů